יום ראשון, 15 במאי 2016

טיפים לניהול שיחה עם ילדים קטנים



טיפים לניהול שיחה עם ילדים קטנים:

1. הורידו היגיון מהציפיות שלכם, ואז זה ייראה לגמרי הגיוני לדבר על תחפושת ספיידרמן לפורים, ומשם לעבור במעבר חד לשיחה על קיפודים.

2. מבנה שיחה הוא המלצה. גם שיחה היא המלצה. מונולוג ארוך, שלהם כמובן, נשמע יותר מדויק.

3. שאלות כלליות כמו "איך היה?" עלולות לגרור תשובות כלליות כמו - "כיף".

4. שאלות מפורטות כמו "איך הרגשת אחרי שנפלת ליד העץ של גן השעשועים כשעברנו שם בצהריים?" עלולות לגרור תשובות מפורטות הכוללות בתוכן את סעיפים 1 ו-2.

5. הקשיבו להם. אני מקשיבה להם. כזאת אני, מקשיבה כשצועקים לי באוזן.

6. בזמן שהם מדברים אתם צריכים לחשוב על מה הם מדברים, להבין מה הם רוצים, להתכונן מה לענות להם, להיזכר שצריך להחזיר ספר לספרייה, לתכנן מה להכין לארוחת ערב, להכין במקביל רשימת מצרכים שצריך להספיק לקנות, להנהן במקומות הנכונים וסביר להניח שאתם עדיין יותר מרוכזים מהם.

7. דברו ברור. אי אפשר להבין כלום במלמולית.

8. סעיף 7 הוא סתם סעיף, אבל המילה "מלמולית" מצחיקה אותי.

9. תפסיקו לצפות להתחלה, לאמצע ולסוף בסיפורים שלהם. כן, סיפור לגמרי יכול להיגמר במילה - "ואז..."


10. אם הוא מספר לי משהו חשוב, ואני מקשיבה בתשומת לב, והסיפור נשמע ממש אמין והגיוני, ואז מופיע בסיפור תנין שלקח אותו טרמפ על הגב ביחד עם דרקון מאולף והכלבה שלנו, אז אני מבינה שזה לא באמת קרה. יש לנו כלב, לא כלבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ארכיון הבלוג